Media-aandacht positief voor Google-zoekresultaten Calculus-student Daan

De uitgekiende mediastrategie van “Calculus-student Daan” heeft zijn vruchten afgeworpen. Door zijn tiende tentamenpoging voor Calculus succesvol af te sluiten met maarliefst een 5.3 stond hij in de spotlights bij o.a. Metro, Cursor en het ED. Sedert is hij voor altijd verbonden aan het wiskundevak – en komt hij hiermee ook in beeld bij toekomstige werkgevers.

Daan is duidelijk dat deze hele PR-stunt op zijn toekomst was gericht: “Ik wil in de toekomst graag ergens aan de slag waar ik Calculus dagelijks kan gebruiken. Het is echter lastig om op te vallen in de Eindhovense massa van techneuten. Tot vandaag – want als een toekomstige werkgever nu googelt op Calculus en TU Eindhoven, komen ze zeker bij mij uit,” vertelt hij met een grote glimlach.

De student Data Science¬†denkt echter groter, en richt zijn pijlen op een bredere groep werkgevers: “Mocht ik nou toch niet een baan willen in een Calculus-gerelateerd veld – je weet het immers maar nooit – dan moet ik alternatieven hebben. Daarom heb ik de vakken ‘Foundations of Computing’ en ‘Data Science Research Methods’ nog niet gehaald, en houd ik de boot af tot ik meer media-aandacht heb gegenereerd, of het allemaal wat beter op een rijtje heb.”

“Ja, ik moest van mijn studieadviseur eens over de toekomst nadenken. Nou, bij dezen.”

Beeld: heeftdaancalculusalgehaald.nl/